הפעם אני רוצה להתייחס לשאלת "המיליון דולר": מה הנוסחא לגיוס לקוחות חדשים?, ובכן רבותי , אחת לתמיד, הנוסחא לא פוענחה עדיין. ישנן גישות, אסטרטגיות ופעולות ניסוי ותהייה שמבצעים בשיווק, אך אין נוסחא להצלחה. בעצם יש רק אחת - ההתמדה.
אם מצאתם נוסחא מובטחת, אשמח לשמוע אודותיה במייל המצורף מטה ואם נכון הדבר, Microsoft ו- Google צריכים להתחיל לדאוג.
אך לא אפטור אתכם בלא כלום, יש שלוש דרכים שעליהם מושתת השיווק:
לחשוף - את העסק ואת המוצר, אם הפעילות מבוססת על יכולותיך, את עצמך!
לחדש - באמצעות יצירת סקרנות תשיגו תשומת לב.
לשתף - הלקוחות של עסק אחר (מוצר משלים) יכולים להיות גם שלכם.
החשיפה
תנו להם לנסות
חשפו את המוצר שלכם בכל הזדמנות, תנו ללקוחות לטעום אותו (מזון) לנסות אותו (מכשיר) או ללמוד עליו (שירות) באמצעות חוויה פעילה שהם חלק ממנה. הדבר החשוב ביותר במפגשים אלו ...לאסוף מידע על הלקוחות, לא להתמקד במכירה אלא באיסוף מידע (כרטיסי ביקור, טופס הגרלה, צרוף למועדון וכו')
מידע מקצועי
מצבו את העסק שלכם כמוביל בתחומו ע"י העברת מידע (אחת לחודש / רבעון) על שיפורים בתחום, מתן טיפים ודוגמאות. הלקוחות אוהבים מידע נטול מכירה והם ישמחו להירשם ולתת לכם את הפרטים שלכם. עשו זאת באמצעות אימייל /אינטרנט ובמקרים מסוימים גם הפקס עדיין אטרקטיבי.
החדשנות
המוצר שלכם מיוחד
לנתץ את המוסכמות, אל תפעלו כמקובל. צרו בידול מהאחרים ופתחו את האוקיינוס הכחול שלכם (מאמר בנושא זה פורסם כאן בגיליון מס' 53 - שונה ולא משונה)
התחייבות
תנו להם לנסות אתכם. התחייבות על מתן שירות בזמן קצר במיוחד (פיצה דומינוס ב- 30 דק') בשעות חריגות (פיצוציה 24 שעות) או במקומות לא צפויים (העו"ד יגיע אליך הביתה) יוצרים באזז גבוה (רעש שיווקי הגורם ללקוחות רבים לדבר עליכם)
שיתוף פעולה בין עסקי
המלצה פעילה
כיום פועלים מס' ארגונים שמטרתם ליצור Networking בין בעלי עסקים. המטרה היא המלצות הדדיות ללקוחות והעברת השמות הפוטנציאלים לכל עסק. לדוגמא: BNI , IBC , אלו ארגונים המאגדים בעלי עסקים ומקיימים פגישות שבועיות שבין מטרותיהן הפניית לקוחות פוטנציאלים לחברים.
כנסים, ימי עיון ושעות הפנאי
להשתתף בכל אירוע רב משתתפים, כנסי לקוחות פוטנציאלים וכמובן כנסים שמשתתפים בהם בעלי עסקים. פורומים מקצועיים וימי עיון הם פלטפורמה מצוינת לשיתופי פעולה. בסקר שנעשה בקרב בעלי עסקים נמצא ש- 35% מהמשתתפים מגיעים במטרה ליצור קשרים עסקיים. מומלץ להשתתף בזמנכם הפנוי באירועים חברתיים שנוכחים בהם בעלי עסקים, שם נסגרות העסקאות הטובות ביותר.
אם מצאתם נוסחא מובטחת, אשמח לשמוע אודותיה במייל המצורף מטה ואם נכון הדבר, Microsoft ו- Google צריכים להתחיל לדאוג.
אך לא אפטור אתכם בלא כלום, יש שלוש דרכים שעליהם מושתת השיווק:
לחשוף - את העסק ואת המוצר, אם הפעילות מבוססת על יכולותיך, את עצמך!
לחדש - באמצעות יצירת סקרנות תשיגו תשומת לב.
לשתף - הלקוחות של עסק אחר (מוצר משלים) יכולים להיות גם שלכם.
החשיפה
תנו להם לנסות
חשפו את המוצר שלכם בכל הזדמנות, תנו ללקוחות לטעום אותו (מזון) לנסות אותו (מכשיר) או ללמוד עליו (שירות) באמצעות חוויה פעילה שהם חלק ממנה. הדבר החשוב ביותר במפגשים אלו ...לאסוף מידע על הלקוחות, לא להתמקד במכירה אלא באיסוף מידע (כרטיסי ביקור, טופס הגרלה, צרוף למועדון וכו')
מידע מקצועי
מצבו את העסק שלכם כמוביל בתחומו ע"י העברת מידע (אחת לחודש / רבעון) על שיפורים בתחום, מתן טיפים ודוגמאות. הלקוחות אוהבים מידע נטול מכירה והם ישמחו להירשם ולתת לכם את הפרטים שלכם. עשו זאת באמצעות אימייל /אינטרנט ובמקרים מסוימים גם הפקס עדיין אטרקטיבי.
החדשנות
המוצר שלכם מיוחד
לנתץ את המוסכמות, אל תפעלו כמקובל. צרו בידול מהאחרים ופתחו את האוקיינוס הכחול שלכם (מאמר בנושא זה פורסם כאן בגיליון מס' 53 - שונה ולא משונה)
התחייבות
תנו להם לנסות אתכם. התחייבות על מתן שירות בזמן קצר במיוחד (פיצה דומינוס ב- 30 דק') בשעות חריגות (פיצוציה 24 שעות) או במקומות לא צפויים (העו"ד יגיע אליך הביתה) יוצרים באזז גבוה (רעש שיווקי הגורם ללקוחות רבים לדבר עליכם)
שיתוף פעולה בין עסקי
המלצה פעילה
כיום פועלים מס' ארגונים שמטרתם ליצור Networking בין בעלי עסקים. המטרה היא המלצות הדדיות ללקוחות והעברת השמות הפוטנציאלים לכל עסק. לדוגמא: BNI , IBC , אלו ארגונים המאגדים בעלי עסקים ומקיימים פגישות שבועיות שבין מטרותיהן הפניית לקוחות פוטנציאלים לחברים.
כנסים, ימי עיון ושעות הפנאי
להשתתף בכל אירוע רב משתתפים, כנסי לקוחות פוטנציאלים וכמובן כנסים שמשתתפים בהם בעלי עסקים. פורומים מקצועיים וימי עיון הם פלטפורמה מצוינת לשיתופי פעולה. בסקר שנעשה בקרב בעלי עסקים נמצא ש- 35% מהמשתתפים מגיעים במטרה ליצור קשרים עסקיים. מומלץ להשתתף בזמנכם הפנוי באירועים חברתיים שנוכחים בהם בעלי עסקים, שם נסגרות העסקאות הטובות ביותר.
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il